VW 1,9-TDI – UKLJUCIVANJE TURBINE
Ako smijem primjetiti, obratio Vam se gospodin koji ima problem sa ubrzanjem golfa. Kaže da mu se turbina ukljucuje tek na 2000 o/min. Primjetio sam da je snaga motora od 66 kW. Takvi motori imaju turbinu sa staticnom geometrijom krilaca. Iz tog razloga se turbina ukljucuje na 2000 o/min. Takav motor imam i ja u autu. I meni se ukljucuje tek na 2000 o/min, za razliku od motora tipa 81 kW ili više koji imaju turbinu sa varijabilnom geometrijom krilaca, tako da se ona prilagodavaju nacinu i brzini strujanja plinova kroz turbinu. Mislim da je to rješenje zašto golf nema ubrzanje prije 2000 o/min. Nadam se da necete zamjeriti na ovom mailu.
ODGOVOR;
Kod tumacenja pojedinih funkcija na motoru , oko motora ili u motoru nije dovoljno imati samo enciklopedijsko znanje vec mnogo više od toga . Primjedba koju dajete nije tocna . Turbina se ne ukljucuje na pojedinom broju okretaja i nema neku komandu koja bi je ukljucivala . Svaka turbina ( znamo na što mislimo ) je u funkciji i ona stvarno radi onog momenta kada upalimo motor . Ona tada radi na manjem broju okretaja jer je i brzina ispušnih plinova mala . Kada brzina ispušnih plinova postane veca tada se i broj okretaja turbine adekvatno tome poveca . Povecanje broja okretaja turbine automatski povecava i tlak zraka na kompresorskom dijelu turbine . Naravno da se povecanje tlaka turbine od 0,1 bar ne možete osjetiti kao naglo ubrzanje vec taj tlak mora porasti iznad 0,3 bara a to je kod novijih motora iznad 1600 o/min a kod starijih može biti i više i tada se može osjetiti naglo ubrzanje vozila .
MOMENT KLJUC ?
17.10.2006. 22:59
PITANJE:
Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se stežu vijci na kotacima reno megana.