VW 1,9-TDI – UKLJUCIVANJE TURBINE

Ako smijem primjetiti, obratio Vam se gospodin koji ima problem sa ubrzanjem golfa. Kaže da mu se turbina ukljucuje tek na 2000 o/min. Primjetio sam da je snaga motora od 66 kW. Takvi motori imaju turbinu sa staticnom geometrijom krilaca. Iz tog razloga se turbina ukljucuje na 2000 o/min. Takav motor imam i ja u autu. I meni se ukljucuje tek na 2000 o/min, za razliku od motora tipa 81 kW ili više koji imaju turbinu sa varijabilnom geometrijom krilaca, tako da se ona prilagodavaju nacinu i brzini strujanja plinova kroz turbinu. Mislim da je to rješenje zašto golf nema ubrzanje prije 2000 o/min. Nadam se da necete zamjeriti na ovom mailu.
ODGOVOR;
Kod tumacenja pojedinih funkcija na motoru , oko motora ili u motoru nije dovoljno imati samo enciklopedijsko znanje vec mnogo više od toga . Primjedba koju dajete nije tocna . Turbina se ne ukljucuje na pojedinom broju okretaja i nema neku komandu koja bi je ukljucivala . Svaka turbina ( znamo na što mislimo ) je u funkciji i ona stvarno radi onog momenta kada upalimo motor . Ona tada radi na manjem broju okretaja jer je i brzina ispušnih plinova mala . Kada brzina ispušnih plinova postane veca tada se i broj okretaja turbine adekvatno tome poveca . Povecanje broja okretaja turbine automatski povecava i tlak zraka na kompresorskom dijelu turbine . Naravno da se povecanje tlaka turbine od 0,1 bar ne možete osjetiti kao naglo ubrzanje vec taj tlak mora porasti iznad 0,3 bara a to je kod novijih motora iznad 1600 o/min a kod starijih može biti i više i tada se može osjetiti naglo ubrzanje vozila .
MOMENT KLJUC ?
17.10.2006. 22:59
PITANJE:
Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se stežu vijci na kotacima reno megana.

OPCI SAVJETI – MOMENT KLJUč

Kupio bi moment kljuc za stezanje vijaka na kotacu automobila. Konkretno na novom renolu megan berlinea II, pošto mijenjam ljetno zimske gume pa bi si to sam radio.Interesiralo bi me koji moment kljuc da kupim, koja skala bi trebala biti na njemu, i na koliko NM se stežu vijci na kotacima reno megana.

DAEWOO MATIZ – ODRŽAVANJE

Daewoo matiz 2000g. 800 kubika sa 45 000 km.Prije kupovine sam odveo auto na dijagnostiku i eko test i sve je bilo ok.Sad bih pitao da li treba remenje odmah izmjeniti ili mogu na 60 000.Što bi trebalo napraviti kod nultog servisa i na što treba paziti kod ovog auta koji ce se koristiti za put do posla i nazad svakodnevno(ukupno 50 km)Usput mehanicar mi je rekao da ne treba mjeriti kompresiju kod benzinaca prilikom kupnje iako sam ja htio ,da li je u pravu.

VW LUPO – ZAMJENA ULJA

Vozilo: VW Lupo 1.4 16v 55 KW 96000 KM 1998g.
1.Trebam promijeniti motorno ulje.Staro ulje je ARAL ful synth. 5w-50 koje je jako crne boje.Dali smatrate da je potrebno prije promjene upotrebiti neki uljni aditiv (npr. LIQUI MOLY MotorClean) , a nakon toga zaštititi motor opet drugim aditivom (LIQUI MOLY MotorProtect ili LIQUI MOLY Ceramic Power) ?Namjeravam opet uliti ulje ARAL.
2.Dali smatrate da je korisno povremeno propuhivanje motora vozeci ga u višim obrtajima na autoputu , obzirom da je auto uglavnom vožen u strogom gradskom režimu vožnje?Primjecujem da auto ima slabiji
odaziv na gas.
3.Mojoj ispušnoj grani je smanjen promijer cijevi zbog nekog udarca.Dali to utjece na performanse vozila?

OPEL CORSA 1,5-D – POPRAVITI BEZ IMPROVIZACIJA !!

Imam opel cors-u 1,5D 96g., 180 000km (prema tahografu). Prije nekoliko dana sam primjetio da nešto lupa u motoru.Išao sam odmah kod majstora koji je provjerio ventile i dizne koji su potpuno ispravni, prilikom cega se posumnjalo u letece ležajeve radilice.Nakon povratka kuci otvorio sam karter i skinuo doljni dio klipnjace, na kojem je dobro vidljivo da ima sitne ogrebotine, dok su te ogrebotine na ležaju znatno jace. Doticna klipnjaca dok je pritegnuta ima "lufta" 0,5 - 1,0mm.
Zanima me da li navedeni znakovi uzokuju lupanje i koje su moguce posljedice, pošto sam tako vozio nekih 20km. Da li je nužno obradivati radilicu i koji su daljnji koraci.

MAZDA – 626 – NEISPRAVAN ALTERNATOR

Pozdrav iz Amerike.Tako sam sretna što sam našla vašu web stranicu. Procitala sam sva pitanja i odgovore a vama odajem svaku cast i ne mogu da vjerujem da postoji neko ko daje ovakve strucne savjete putem E- mail i to besplatno. Imam mazdu 626, 2002 god, 6 cilindara. Problem se desio prije par sati, kad sam upalila auto na kontrolnoj ploci ostala je upaljena lampica koja prikazuje akumulator. Pošto sam prije mjesec dana kupila novi akumulator nije mi bilo jasno šta je. Pocela sam voziti i sve je bilo normalno a onda sam primijetila da su svjetla na kontrolnoj ploci potpuno oslabila. Auto je vozio u redu a onda su svjetla potpuno nestala i auto se ugasilo. Upalili smo moju mazdu preko kablova, medjutim to je trajalo samo par minuta i potom opet isto. To smo ponovili još par puta ali ništa.