MAZDA 323 – AUTO VIBRIRA U LERU
nedavno sam mjerio kompresiju na mojoj Mazdi 323 1.5 iz 2001., 112tkm i rezultati su sljedeci:
1. cilindar 13,5
2. cilindar 14
3. cilindar 14
4. cilindar 12,5
Zašto to pišem? Naime cijeli auto vibrira u leru, pocevši od mjenjaca, volana do cijele karoserije. Kako se poveca opterecenje motora u leru (svjetla, ventilacija, klima...)auto sve izraženije vibrira. Davanjem gasa vibracije prestaju, auto normalno vuce u vožnji. Motor ne dimi, ne troši ulje, ne javlja nikakve greške. Cišcene su dizne, MAF i klapna gasa, mehanicar kaže da su nosaci motora i auspuh u redu, eko test ok. Povrh toga kazaljka obrtomjera stalno oscilira gore - dolje u rasponu od nekih 700 do 800 okr/min, a u kabini se cuje lagano metalno lupkanje kad kazaljka padne na 700 i zatim prestane kako se ler gas digne prema 800 okr/min i tako u krug. I još jedna stvar: u leru dam konstantan gas, npr. 1500 okr/min i primjecujem da i u tom položaju ler gas lagano oscilira oko tih 1500 okr/min. Napominjem još da je kvacilo pri kraju, hvata visoko i cuje se potisni ležaj kod pritiskanja - otpuštanja.
1.) Da li ovaj rezultat kompresije ima utjecaja na vibriranje, mehanicar koji je mjerio kaže da ne, da je za to potrebna veca razlika?
2.) Koji bi još mogli biti uzroci te vibracije po vašem mišljenju?
3.) Zašto ler gas oscilira, sada koristim OMV-ov ES 100 i nema velike razlike od ES 95 koji sam prije koristio?
4.) I odakle ova razlika kompresije na 4. cilindru, jeli moguca od gareži dosjeda ventila ili je zadnje podešavanje ventila bilo loše (nema hidraulicno), Da li da probam staviti aditiv za cišcenje ili napraviti novo podešavanje ventila ili da ništa ne diram po tom pitanju?