FIAT CROMA – PREKIDANJE MOTORA

Fiat Croma 2.0 i.e, 1988. god., 1995 cm3, 88kW, broj motora 154C000
Na instrument tabli pocela je da svetli lampica za koju nema nikakvih oznaka (oznacio sam je brojem 1 na instrument tabli fotografisanoj u mom autu). U startu (po okretanju kontakt kljuca) lampica trepce da bi posle nekih pola minuta do minut nastavila da gori kontinualno. O kakvoj se kontrolnoj lampici ovde radi? Usput, znam da postoji još jedna do nje koja takode nema oznaku (oznacio sam je brojem 2 na slici) ali ona ne svetli pa me cisto interesuje cemu bi ove dve lampice trebale da služe?
U poslednje vreme auto je poceo da trza u vožnji i to uglavnom pri usporenju ili vožnji konstantnom brzinom (najviše se primecuje u drugoj brzini). Pokušavajuci da rešim problem a rukovoden iskustvima drugih skinuo sam i otvorio potenciometar leptira gasa, ocistio kontakte, obrisao grafitnu površinu po kojoj naležu kontakti a same kontakte pomerio u stranu za oko 1 mm kako bi gazili po površini koja nije do sada radila (proverio sam analognim ommetrom i ustanovio da nema nikakvih diskontinuiteta u radu potenciometra). Sve sam to ponovo vratio na mesto, odvezo auto na dijagnostiku i na servisnom racunaru podesio nulti položaj potenciometra. Posle ovog zahvata auto je manje i u blažem obliku trzao u vožnji. Dalje, posumnjao sam i na gornji stabilizator vibracija motora pa sam i njega promenio (zamenjena su oba silent bloka – inace su bili u lošem stanju). To je još više redukovalo potrese u vožnji ali ih nije i u potpunosti otklonilo. Šta mi je dalje ciniti? Da li ovakvo ponašanje u vožnji može da zavisi i od kvaliteta goriva? Moj licni utisak, kojem ne mogu da se otmem, je da motor ne momente ili ne dobija dovoljnu kolicinu goriva ili ga možda dobija isuviše. Kako podesiti idealan odnos smese goriva i vazduha?
Postoji li mogucnost na ovom automobilu podesiti nekako ugao pretpaljenja? Na servisnom racunaru je ocitana vrednost od 16 stepeni (znam da po katalogu treba da je 10 stepeni) a pomicanje razvodnika paljenja levo desno nije dalo razultate (i dalje ostaje na 16stepeni). Neki kažu da se pomeranjem razvodnika paljenja ovde vrši “fino” štelovanje paljenja. Da li su u pravu?
Koliko je kritican falš vazduh koji se uvlaci na mestu spoja rebrastog creva (spaja kucište filtera za vazduh sa usisnikom) i plasticnog poklopca filtera za vazduh?
Pri davanju kontakta protekne oko 6 do 7 sekundi dok elektricna pumpa ne postigne dovoljan pritisak za paljenje. Da li je ovo vreme normalno pošto znam da na drugim tipovima automobila to vreme iznosi 3 do 4 sekunde. Inace, servisni racunar je ocitao pritisak pumpe od 3 bara na leru a po katalogu (Auto Data) piše da se on krece u rasponu od 4 do 7.2 bara. Da li da skidam i pumpu i utvrdim njeno stanje?
Pozdrav za Vaš fenomenalan portal i želja da dugo trajete.

AUDI 90 – ZAMJENA RAZVODNOG MEHANIZMA

Prije svega želim vam cestitati na visoko profesionalnim odgovorima koje sam našao na vašem sajtu a i ujedno bih imao par pitanja vezano sa svoj automobil ;
- posjedujem audija 1990 god. Tip 90, 2,3 e 100 kw koje je za svoje godine u dosta dobrom satnju.Na km satu pokazuje da je prešao oko 270 000 km , što i odprilike i odgovara stanju automobila,a imam potrošnju motornog ulja oko 1litar na 5000 predenih kilometra te me zanima da li je to u dozvoljenim granicama. Koristim ulje valvoline 10w40 Durablend. Sada bih trebao raditi zamjenu zubcastog remena te me interesuje dali je poteban kakav poseban alat i trebali na nešto posebno obratiti pažnju ili zamjenu može izvršiti svaka mehanicarska radnja ( podrazumjeva se provjerena )?

VW PASSAT 1,9 TDI – ABS

Vozim passata 1.9TDI, 74kW, kraj 2001 god. Problem je što su mu lampice za ABS i ESP ukljkucene non stop a lampica za (predpostavljam rucnu kocnicu) non stop blinka. Zanima me kakva vrsta problema je u pitanju, da li je to neki veliki kvar (mislim na novcano) i kako ga sanirati.

HYUNDAI ACCENT – MAF SENZOR ?

Posjedujem Hyundai Accent 1.3, 75 KS, 2001.godište, drugi vlasnik, kupljen preko ovlaštenog zastupnika. Sa njime inace nemam nikakvih problema, osim jednog, vjerovatno ponovljenog. Naime, nedugo nakon što sam ga 5 godina starog kupio, pocela se paliti lampica CHECK ENGINE, te sam nakon ultrazvucnog cišcenja injektora, promjene kvalitete goriva (benzinske postaje), i na kraju, nakon inzistiranja u ovlaštenom servisu (6 mjesecno jamstvo) na mjenjanju MAF senzora u garanciji, napokon rješio svoje probleme, te je auto savršeno radio da nedavno. Svi ti problemi su se, moram naglasiti, periodicno dešavali, izmedu jeseni i zime 2006. Sada je u toplijim danima ipak poceo pokazivati iste simptome, a oni su slijedeci. U jutarnim satima, auto uvijek upali iz prve, ali pocne oklijevati kao da se zaguši sa premalo ili previše goriva ili zraka, zatim nakon sekundu-dvije normalno uhvati okretaje i gas i vožnja se nastavlja potpuno normalno. Naglašavam da oklijevanje traje niti dvije sekunde, da auto potpuno normalno vuce, nije nemiran, ne cupka, niti sam primjetio potrošnju drasticno razlicitu od normalne. Takoder naglašavam da pri svakom slijedecem paljenju, bilo odmah nakon prvog jutarnjeg ili tijekom dana, auto savršeno reagira. Lampica CHECK se ne pali, barem ne još. Moje pitanje je da li je moguce da su zakamuflirali MAF senzor cišcenjem istog kojekakvim kontakt sprejevima, odnosno da ga nisu zamijenili?! Iskustvo mi govori da se ovlašteni servisi teško odvoje od cca 1.700 kn vrijednog dijela ukoliko mogu nešto zakamuflirati. Molim Vas za odgovor koji su još dijelovi vezani uz ove simptome.

OPEL VECTRA B – ŠTA JE POLUGENERALKA

Imam Vectru B 1996 god.,1.6 16v,zanima me koliko bi koštalo ugradivanje plinske instalacije?I šta podrazumijeva pojam 'polugeneralku'?Jer zamjenila bi uljne karike,ali cula sam da to ujedno i 'vuce' i još neke dijelove koji bi se trebali mjenjati?

VW GOLF III – CUDAN PROBLEM

Javljam Vam se sa jednim pomalo cudnim problemom (bar za mene)! Vozim VW golfa tricu, 110 ks i problem je u "vremenu"! Naime, primjetila sam da kada je vrijeme hladnije tj. zrak, auto je jaci za brzinu! Pošto svaki dan idem ne posao isti putem, a ima dosta oštrjih uspona, kada je temp. zraka do cca. 15° C auto jednostavno u 5 brzini ne osjeca da ide u brdo, prima gas i sa 2000 okretaja, jednostavno otkida! No, situacija se mijenja kada ja zrak topliji, jednostavno na istom mjestu gdje je išao 5-om, sada treba 4-tu i opet ne prima gas veselo kao dan ranije! Koga god sam pitala (ljude koji voze golfa diesela), svi su me cudno gledali, kao nemoguce!
Inace, auto servisiram kod poznanika, tako kada sam mu ispricala u cemu je problem, ispitao je kompresiju,spojio ga na kompjuter i rekao da je sve 5, cak je provjerio da nije zacepljen katalizator!
Prije sam mijenjala uloške dizna (jako skupo, ali kažu da je bolje sprijeciti ne lijeciti) i od tada kao da se cuje da jedna dizna zvoni (rece majstor)! Auto troši do 5.2 L /100 km, ne grije se, ne troši ulje, tako da koga god pitam u cemu je problem, svi slježu ramenima!
Isto tako sam primjetila da na autoputu (bilo je toplo vrijeme) jedva navuce na 150, teško prima gas i tada se tem. digla na 90° C, dok je zimus bez problema išao i 170 km/h i još je imao gasa!
Inace auto mi je super i ne bi željela da se dogodi neki veci kvar zbog kojeg bi ga morala prodati. Zato Vas molim da me uputite u cemu je kvar i tko ga može popraviti.