OPEL VECTRA – SAGA O IMPROVIZACIJAMA

Imam problem mješanja ulja i vode te stoga imam više pitanja.
Auto o kojemu se radi je Opel Vecrtra A iz 1990. sa 2.0i 8v motorom.
Ja osobno nisam vozac auta i nisam bio prisutan ni na jednom od sljedecih dogadaja stoga neznam tocnu pricu i detalje ali stvari su se odvijale na otprilike slijedeci nacin.
Auto je "zakuhao" u vožnji na autoputu, te je odšlepan u ovlašteni servis, serviser je nakon par dana javio da su "zaribali" klipovi te da bi umijesto reparature najpametnija stvar bila promjeniti cijeli motor polovnim iste kilometraže (150 000) te da bi se cijena polovnog sa ugradnjom kretala oko 3000-4000 tisuce kuna.Nakon provjere cijena za takav rad kod drugih servisa koje su bile otprilike iste, serviseru je dano zeleno svijetlo za potragu i ugradnju motora.Vise mjeseci nakon ugradnje novog (polovnog) i taj je zakuhao, ovoga puta zbog mješanja ulja i vode (ne sjecam se što je bio uzrok pregrijavanja na orginalnom motoru).
Odvezen je kod istog ovlaštenog servisera te je receno da vjerojatno nije ništa strašno vec samo probijena brtva glave.Dan dva kasnije serviser javlja da je nažalost problem bitno ozbiljniji, da je brtva citava i da je uzrok mješanja puknuce glave motora te da bi nova koštala 2000 kuna.Po savjetu prijatelja vozac je tražio da se umjesto zamjene stara glava odnese u specijaliziranu radionicu na varenje.To je i ucinjeno ali nakon ispitivanja na radnoj temperaturi i visokom tlaku specijalist je javio da glava uopce nije napuknuta te da se najvjerojatnije ipak radilo o brtvi.Zbog toga se stvorilo nepovjerenje prema ovlaštenom serviseru te se pocelo pitati dali je i u prijašnjem slucaju bilo potrebno promjeniti motor, te dali je uopce bio i promjenjen!Zbog toga svega je doslo do svade sa serviserom te je auto odmah odšlepan u drugi servis.
Glava je bila pobrušena kod specijalista, te je motor sklopljen sa novom brtvom te je serviser rekao da je do citavog problema najvjerojatnije došlo zbog vodene pumpe (Dva dana je sve bilo uredu ali treci dan motor se ponovno pregrijao uz pojavu "senfa i majoneze" u rashladnom sustavu.Zbog razocaranja serviserima i nedostatka novaca vozac je jednostavno parkirao auto u garažu i slijedece 2 godne se nista nije dogodilo.Sada na scenu dolazim ja (clan obitelji) i odlucijem se na pokušaj da sam riješim problem.Po struci nisam automehanicar vec strojarski tehnicar ali imam dosta teoretskog i nešto prakticnog znanja o automobilima s obzirom da mi je to glavni interes te opcenito imam smisla za mehaniku, a i na neki nacin nemem što za izgubiti jer znam da ako ja sad ne ucinim nešto, auto ce gotovo sigurno završiti kao komprimirana kockica metala na auto otpadu.Urezao sam potrebne pozicijske oznake u vezi radilice i bregaste i krenuo rastavljati motor, kada sam došao do brtve ona je izgledala kao nova bez ikakvih oštecenja, a i vodena pumpa se cini u odlicnom stanju (zadnji mehanicarar je to navodio i kao potencijalni izvor problema).
Takoder naišao sam na filtar ulja koji je bio toliko zategnut da mi se alat s lancem slomio prije nego što sam ga otpustio, pa sam morao probost odvijac kroz njega, ali mi se i odvijac slomio, tek kada sam ga probo sa metar dugackim pajserom i upreo svom snagom sam ga uspio otpustiti, a filtra zraka uopce nije bilo.Primjetio sam i slomljen pa zavaren poklopac termostata ali najinteresantnija stvar je da iza njega više uopce nije bilo termostata!!Kako je to moglo biti zaboravljeno!? A mislim da su i crijevo malog kilera i malog povratnog kruga bila krivo spojena no to valjda uopce više nije imalo ni veze s obzirom da nije bilo termostata.No moja pitanja su sljedeca:
Dali je nedostatak termostata mogao omoguciti samo otežano zagrijavanje na radnu temperaturu, ili je to moglo uzrokovat postepena pregrijavanja tokom dva dana koliko je auto radio (npr. bez obzira na to što su otvoreni svi kanali da je vodenoj pumpi lakše progurat vodu kroz blizi kratki povratni kanal malog kruga nego duži put do kilera i kroz rebra pa je voda išla i kroz veliki krug ali ne u dovoljnoj mjeri)?
Dali postoji još neko neuobicajeno mjesto gdje bi se ulje i voda mogli mješati?Cemu služi 30mm debela metalna cijev koja vodi iz kartera prema gore (paralelno sa šipkom razine ulja) te se ukljucuje u izbocenje na poklopcu glave iz kojeg onda nastavlja tanko gumeno crijevo do posude s vodom? Ta veza mi nije jasna, te dali je tu možda pocelo miješanje s obzirom da sam i u tom vodu našao "majoneze".
Ako motor opcenito ima problema s dihtanjem ili brušenje glave nije bilo dobro izvedeno, dali mogu pomcc tako da novu brtvu namažem nekakvom mašcu, ili crvenom diht masom ili bi diht masom samo pokvario stvari?Za stezanje glave sam pronašao opelove tocne upute no dali mi navoji moraju biti potpuno suhi ili bi ih dobro bilo lagano namastit wd-om ili necim drugim?

VW GOLF I – NAPRAVIO SAM POLUGENERALKU ?

Napravio sam polugeneralku, promjenio karike i gumice ventila, prešlajfao ventile i ležišta na bloku.Nakon slaganja auto radi super ali jako dimi (pogotovo u leru).dim je bijele boje.

OPEL ASTRA – SERVISNI INTERVALI

Kao prvo pohvala za vasu stranicu, jako mi se svida i jako je korisna.
Vlasnik sam Opel Astre G 1.7DTI (Y17DT) iz 2003. godine sa prijedenih 66000km. Do sada je u ovlaštenom servisu mijenjano redovito ulje i filteri. Auto posjeduje i klima uredaj ali nitko u ovlaštenom servisu nije ga nikad pregledao. Vjerujem da ima i drugih stvari na koje treba obratiti pažnju, pa bih vas molio ako biste mi mogli ukratko napisati kako bi bilo pravilno održavanje ovog automobila i u kojim intervalima obavljati odredjene servisne radnje.

SEAT IBIZA – TURBINA

Imam seat ibizu tdi pd 130ks. Ugradio sam cip RSR MOTORSPORT, auspuh i filter. Sve dobro funkcionra samo kad duže opteretim motor npr. u trecoj vozim preko 4200 o/min nakon 10 sek turbina se ugasi. Na kompjuteru kaže prevelik tlak punjenja koji po manometru iznosi oko 1,6 bar. Nije ni to problm nego sam izbacio egr ventil. Kucište sam zamjenio drugim bez ventila i zaklopke. Kad sam pokrenuo auto sve je bilo normalno ali nakon par minuta probne vožnje poceo se cuti jaki zvuk kao fuckanje turbine samo jako. Vratio sam sve na staro i zvuka više nije bilo. Treba li još nešto uciniti pri skidanju ventila?

FORD MONDEO – NE RADI KLIMA

Posjedujem FORD Mondeo 1.8I iz 2001 god. Automatska klima je radila savršeno do pred neko vrijeme. Naime, kad ujutro upalim automobil, klima hladi neko vrijeme, te nakon možda pola sata prestane hladiti te u kabinu upuhuje mlaki zrak. Skužio sam da ukoliko ugasim klimu u tijeku vožnje, pa je nakon nekog vremena opet upalim, stvar funkcionira besprijekorno. Odveo sam automobil nekom kvazi-serviseru, i sad klima uopce ne radi i svijetli lampica servisa. U cemu bi mogao biti problem?

CITROEN BERLINGO – PREVELIKA POTROŠNJA

Najprije pozdrav i cestitke na rubrici a sada pitanje. Imam novi Citroen Berlingo 1.4 - 75 ks. Prešao je 5000 km. Dali je normalno da potrošnja goriva iznosi 9.5 lit na 100 km ako sam od predenih 500 km 380 km vozio na otvorenoj cesti (ne autoput) a 120 km po gradu i to normalnom vožnjom . Trebam napomenuti da sam koristio i klimu ali ne stalno. Gorivo punim uvijek do vrha i na istom mjestu tako da nije problem napraviti preciznu racunicu. I prije toga sam primjetio da troši previše a na servisu su mi rekli da je to normalno. Otvorena cesta 7,5 - 8 lit, gradska 11.5 - 12 lit auto put 8,5 lit. Na prospektu piše jedno a u praksi je to nešto sasvim drukcije. Da mi je znati kako je fabrika došla do svojih podataka. Vjerojatno je auto bio malo na vucnoj službi malo na cesti. Inace auto je super ali ta potrošnja kvari sve vrline ovog auta. Imam i Polo Clasic 1,4 koji u istim uvjetima troši gotovo 2 litre manje. Kada stavim prst Polu u auspuh prst je gotovo cist a kod Berlinga je cadav. Molio bih vaše mišljenje o tome.