ZASTAVA SKALA 55 – LAMPICA ZA ULJE

Imam auto skala 55 1995god. 1116cm3.U zadnje vrijeme kad udem malo oštrije u krivinu upali mi se na trenutak lampica za ulje i cim ispravim auto lampica se ugasi.Provjeravao sam ulje i ima ga i auto mi ne troši ulje.

FIAT CROMA – PROBLEM SA PALJENJEM

auto FIAT Croma i.e., 1995ccm, 88kW (120HP), 1988.god., ID motora 154C000.
1. Imam problema pri paljenju auta ujutru. Naime, auto upali odmah ali u roku od 2 do 3 sekunde se ugasi. Iz tog razloga moram da pritisnem papucu gasa i držim ga na 1500 do 2000 obrtaja nekih 7 do 8 sekundi kako bi auto stabilizovao rad. Nakon ovoga motor radi na 800 obrtaja uz povremene oscilacije broja obrtaja (800 do 900 obrtaja). Nakon nekih 2 minuta auto smanji opseg promena broja obrtaja u rasponu od 800 do 850, što održava i posle postizanja radne temperature motora.
Šta je sve radeno na automobilu:
Nakon generalnog sredivanja auto je prešao 20000 km (kompresija na svim klipovima je 11 bara), skoro je zamenjeno ulje u motoru (Selenia Gold 10W-40), filter za ulje, vazduh i gorivo, svecice. Sumnjao sam na ventil kontrole vazduha ler gasa pa sam ga skinuo i detaljno ocistio. Dalje, kontrolisao sam senzor temperature motora i ustanovio da mu se otpornost krece u rasponu od 1900 ohma na 20 stepeni Celzijusa do 250 ohma na 90 stepeni, što je normalno prema fabrickim podacima. Uklanjao sam rebrasto crevo koje vodi od filtera za vazduh do usisnika i cistio usisnik oko leptira gasa i pritom podesio otvor leptira gasa na fabrickih 0.05 mm.
Eliminisao sam (bar ja tako mislim) sav falš vazduh u sistemu. Auto inace dobro prima gas, ima beznacajnu potrošnju ulja i nemam nekih problema u vožnji izuzev povecane potrošnje goriva u gradu (13 litara na 100 km). Šta dalje proveravati? MAP senzor, senzor temperature u usisniku, pumpu za gorivo, potencimetar leptira gasa? Što se tice potenciometra i njega sam zaokretao i eksperimentisao i došao do toga da ako okrenem potenciometar za preveliki ugao, pri paljenju automobila aktivira se preveliki ler gas (oko 2500 obrtaja) koji se može smanjiti samo nasilno i to tako što potisnem polugu koja spaja osovinu potenciometra i leptira gasa (verovatno da ovim postupkom dovoljno smanjim otpornost potenciometra pa ECU dobije informaciju da je auto u leru). Dalje, merio sam otpornost potenciometra i nisam mogao da uocim ikakav diskontinuitet u promeni otpornosti pri okretanju osovine potenciometra.
2. Pokazivac broja obrtaja na instrument tabli ne pokazuje tacan broj obrtaja. Naime, na leru (800 obrtaja) kazaljka stoji na nuli a dodavanjem gasa pocinje da skrece ali i dalje "laže" za 800 obrtaja. S obzirom da nisam prvi vlasnik auta a vidim da su pre mene nešto radili oko instrument table da li je moguce da je greška u njoj ili je pak greška u senzoru broja obrtaja?
3. Pojedini lokalni servisi za ugradnju plinskog agregata me ubeduju da ovde može da se ugradi sistem sa ubrizgavanjem u jednu tacku na šta ja gledam sa dozom neverice. U slucaju da može koliki bi bio gubitak u snazi u odnosu na vožnju na benzin a koliki u odnosu na sistem sa ubrizgavanjem u više tacaka?

VW LUPO – GLAVOBOLJA ZBOG MAJSTORA !!

Iskreno sinoc me je pocela boljeti glava zbog majstora iz mojeg malog mjesta. Naime obišao sam njih 5 i od svih sam dobio razlicite savjete i razlicitu dijagnostiku za moj automobil.U prednjem dijelu kada prelazim preko neravnina cujem tupo lupanje, prvo su mi rekli da su selen blokovi, pa onda da su mi otišli amortizeri, nakon toga odem u osiguravajucu kucu koja posjeduje elektronsku provjeru podvozja i dodju do zakljucka da je prijanjanje na podlogu 80% posto i da su amortizeri u redu cak su selen blokovi novi.Nastavljam vožnju dalje bez ikakvih intervencija i polako pocinjem da se navikavam na blagi tupi zvuk kada prelazim preko neravnina.Sve bi bilo OK da sinoc dok sam bio u drugom gradu a kada sam startovao motor mi se nije na kontrolnoj tabli pojavilo Service OIL. U moj automobil je usuto ulje ROWE 5W-40.( Tražio sam na internetu informacije o ovoj fabrici i došao do saznanja da je veoma mlada firma i da imaju DIN EN ISO 9001:2000 certifikat.Sa ovim uljem sam prešao tocno 11 000 km. Kupio sam ulje ESSO 5W-40 u namjeri da ga zamijenim kada dode vrijeme za to. Kada sam ovo ispricao majstorima oni su poceli da nagadaju da to ulje nije za moj auto i da moram da sipam MObill ili Castroll.
Pocela me je boljeti glava jer niko ne zna da mi kaže sta je indikator Service OIL, jedni kažu da postoji neki senzor u unutrašnjosti motora i koji mjeri viskoznost i prijavljuje kada ona opadne a drugi mi kažu da je to samo vremenski interval koji govori da je vrijeme za izmjenu ulja.
Moj auto je VW Lupo 6X 1.7 SDI, wvwzzz6xzyw051261 AKU 040515

SKODA OCTAVIA – PREKIDI BEZ PRAVILNOSTI

Imam Škodu Oktaviju , model 2000 g , motor 1,6 MPI, prešla 75000 km, u poslijednje vrijeme nakon što se motor zagrije, osjetim da mi u vožnji prekida rad,što traje nekoliko sekundi. Kad pritisnem kvacilo ponovno dobije snagu.Nisam uocila nikakvu pravilnost.

LANCIA LIBRA – DROBLJENJE U PREDNJIM KOTACIMA

Nedavno sam kupio Lanciu Lybru 1.9 jtd 2000.g. 77kw 162 000 km. Vec prilikom kupovine osjetio sam lagano "drobljenje" u prednjim kotacima koje ovisi o brzini kretanja neovisno o okretajima i stupnju prijenosa. Buduci da sam pretpostavljao da je rijec o istrošenim ležajevima (što na prijedene km ne bi bilo ni cudno) odnosno gumama, nisam tome pridavao vecu pozornost. No, vec nakon prijedenih nekoliko stotina kilometara "drobljenje" se intenzviralo (postalo je i nepodnošljivo) i to jace je u zavojima. Nakon šta sam auto dignuo na dizalicu i vidio da prednji kotaci nemaju ni malo "lufta" unutra-van odnosno da nije rijec o ležajevima (ne znam možda se varam) poceo se nekontrolirano aktivirati ABS, odnosno ne znam ni da li je rijec o ABS-u (pri kocenjima kojima zaustavljam vozilo povremeno kocnica pocinje "pucati" i vraca mi nogu nazad). Da li je moguce da je uzrok mojim problemima oštecenost homokinetickih zglobova, i da li je moguce ako je tako da se zbog toga aktivira ABS (jer kotaci blokiraju)?

MAZDA 3 – NEPODNOŠLJIVA BUKA

Mazda 3 stara 1,5 godina, prešla 26.000 km, negdje od cca. 15.000 na brzini od iznad 80 km cuje se odostraga zvuk kao da je pukao auspuh - neko glasniji šum. Na servisu kažu da su svi lageri, osovine i dr. OK. Vele da je to "najvjerojatnije" od guma, i da tako zvuci i njihov testni model. ja ne mogu vjerovati da i testni model tako zvuci - to je iznad 80 km gotovo nepodnošljivo ( a i sama je vec mazda 3 malo bucnija).
Imate li kakvu ideju, osim guma, što bi to moglo biti, jer su u ovlaštenom servisu odustali.