OPEL VECTRA – PREGORIO VENTIL

Kao dokazanog strucnjaka iz oblasti automehanike, molim Vas za cijenjeno mišljenje o problemu koji sam imao sa svojim automobilom.
Auto je Opel Vectra C 2004. godište, sa motorom 1.6 16V (tip motora Z 16 XE). Pri kilometraži od svega 39.000 km upalila se lampica
ispušni plinovi, auto je poceo slabije vuci i nakon par kilometara (potrebnih da bi na autocesti pronašao prikladno mjesto za stati) zacuo se i jedan udarac iz auspuha u cestu. Ustanovljeno je da jedan cilindar nema kompresije. Dijagnoza je bila sljedeca: pregorio jedan ispušni ventil, zbog ulaska nesagorenog benzina u katalizator uništen je i katalizator. Nakon skidanja glave motora na vrhovima svih klipova pronadene su nekakve nakupine kao neizgorene cestice ili slicno.
Zanima me Vaše mišljenje o tome da li je takav kvar moguc pri toliko maloj kilometraži. Auto više nije bio pod garancojim i naravno da su se u ovlaštenom Opel servisu pravili ludi. Mišljenje servisera kod kojeg sam izvršio popravak je da je zbog toga došlo zbog lošeg goriva. Koristio sam Inin benzin eurosuper 95. Iako imam sve racune od goriva u Ini takoder ne priznaju nikakvu grešku sa gorivom. Od navedene kilometraže dosta toga se odnosi na kratke relacije, da li i to može imati utjecaja na takav kvar.
Takoder bih Vas zamolio za Vaše mišljenje o opelovim benzinskim motorima, moj motor troši stalno 2 dcl ulja na tisucu km. Da li možete dati neki savjet o nacinu vožnje navedenog automobila da ne bi ponovo došlo do takvog kvara.

NISSAN MICRA – INSTRUMENT PLOCA

Imam Nissan Micru 1.0 - benzinca iz 98. godine. Naime, dobila je udarac odostraga i dao sam je kod limara na popravak. Limar je sredio oštecenja na vratima i podnici prtljažnika, no nakon tog limarskog zahvata mi više ne rade brzinomjer, pokazivac stanja rezervoara, pokazivac temperature motora , pokazivac predenih kilometara te rasvjeta kabine. Na instrument tabli mi rade sve lampice, samo ne rade ti pokazivaci (cajgeri). Neki su mi meštri rekli da se vjerojatno negdje odpojila masa, i to negdje iza instrument table. Izvadio sam instrument tablu i vidio da nema spoja za masu nego ima nekakav plasticni utikac s pinovima koji se utakne u instrument tablu. Provjerio sam sve osigurace, kako u kabini, tako i one u motornom prostoru. Ostali su releji. Ima cetiri plava orig. nissanova releja iznad osiguraca u kabini i dva takva u motornom prostoru. Svi ti plavi releji su isti (Na svima su identicne oznake). Zamijenio sam mjesta relejima i auto i dalje normalno radi, al još uvijek nisu proradili cajgeri. Ne znam jeli se u samoj instrument tabli nešto pokvarilo ili je kvar negdje drugdje, jer mi je cudno da zbog neispravnih cajgera ne radi rasvjeta u kabini. Tražio sam po internetu shemu elektroinstalacija i sklopova za Micru ali ju nisam pronašao. Ako možda imate kakvu ideju, bilo bi mi od velike pomoci.

BMW 316 – KUPITI ILI NE ??

bmw 316 iz 87. kupiti ili ne?
u mogucnosti sam kupiti spomenuti auto, 1600 ccm, 75 konja i prijedenih 180 tkm. U solidnom je stanju. zanima me dali je takav auto skup za održavanje ili popravke ako do njih dode te opcenito dali je pouzdan s obzirom na godine. Kako vidim 318 iz iste godine prelaze i po 500 tisuca pa me zanima dali je i ovaj slabiji agregat toliko kvalitetan.

OPEL ASTRA 1,6 – JAKE VIBRACIJE

Vozilo Opel Astra (1.6. 16.V 1999 g). Problem je sledece prirode: prilikom kretanja javljaju se jake vibracije u motoru i maltene citavo auto se protrese, nakon toga auto se ponaša sasvim normalno,normalno vuce,ubrzava,motor mirno radi u leru .Prilikom kretanja sa jacim gasom preko 2000 o /min vibracije se smanjuju ali i dalje postoje.Interesantno je da prilikom okretanja volana (kod parkiranja vibracije se pojacavaju)Stope motora su zamjenjene ,set kvacila je takode nov.

VW POLO GTI – LUPANJE

Imam Polo GTI. Prilikom prelaska preko neravnina cujem u prednjem dijelu udarce.Auto ima 20000km.Lupanje se ponekad cuje ponekad ne.Ponekad mogu upast u rupetinu i ništa. Ponekad je dovoljna mala neravnina da se cuje udarac.Narocito je izraženo kada idem preko valovite ceste.Savjetovali su mi zamjenu spona koje spajaju stabilizator s amortizerom. Zamjenio sam i opet isto.Nakon toga sam zamjenio gumice na stabilizatoru i opet isto.Bio sam na kontroli amortizera i rade ok. Prema aparatu Lijevi 73% i desni 69%.Bio u servisu i kažu da je sve ok. Jel li ovo posljedica sportskog ovjesa. Na ovjesu nisu radene nikave prerade. Imam gume 205/45R16.

OPEL VECTRA 2,0 D – UDAR GROMA

Vektra karavan 2.0 dizel, 1999. god, modificirana 100 godina Opela, radila normalno ali poslije udara groma (zamjenjen kompjuter motora, bosh pumpa, relej grijaca, kompjuter žmigavaca, akumulator) na leru gori žuta sijalica od elektronike motora ali cim krenem gasi se i auto ima snagu. Sve je dobro dok auto ide po ravnom i to do 30 tak km. Dok gori sijalica motor ima max. 3000 obrtaja. Kad auto ide uzbrdo lampica gori non stop i auto može ici drugom brzinom uz max. 2000 obrtaja. Majstor kaže da su otišli neki magnetni ventili koji se mjenjaju zajedno sva tri i da ne valja AGR ventil? Cekam dva mjeseca da nabave dijelove da mi to naprave ali još me nikad nisu nazvali?! Javljam se iz Goražda - BiH pa me interesuje da li je to baš tako ili je nešto drugo jer su mi za ovu gore popravku uzeli 2500 eura. Imate li koga preporuciti u BiH da bi mogao ovo napraviti i koliko bi približno koštala ova popravka?